lørdag 17. mars 2012

En gammel favoritt


- Bilder og Collage: Sweet Chili . -


Jeg har mange ting rundt meg som jeg er glad i, gamle som nye, men det møbelet jeg liker aller best er nok den gamle skrivepulten som jeg har fått av pappaen min. Bordet kjøpte han i sin ungdom på auksjon og det er så gammelt at det kun er satt i sammen av originale trespiker! Tenk det! Opprinnelig har det nok vært brukt som kjøkkenbord. Det har en stor smal skuff foran og på den har jeg byttet ut knotten som tidligere satt på med en lys, nesten elfenbenshvit variant. Skrivebordet er litt hakkete noen steder og skuffen mangler en liten bit som er slitt av, men det gjør det bare mer sjarmerende synes jeg. 


Har du noen interiør favoritter? 


Ha en herlig kveld og en fin søndag:) 


Klem fra Pernille 





11 kommentarer:

Myke minutter sa...

Så fint!! Jeg har et gammelt skatoll som jeg er veldig glad i! Det var opprinnelig i en veldig umoderne, rødbrun farge. Men med tre strøk hvitmaling ble det kjempelekkert :) Ha en fortsatt herlig helg!! Klemmer

Nennes sa...

Kjempefint :)

Maria sa...

Så fint :) Favoritten her hjemme er for øyeblikket babysengen. Gammel skuvseng som pappaen hadde da han var liten :)

Vibeke fra Bengtgarden sa...

Utrolig flotte bilder ;-) Og bord!
Jeg har også en del slike flotte møbler. Fin favoritt er nok skapet mitt som jeg fant innerst i kjelleren på gammelhuset i fjord sommer.

Fortsatt fin helg til deg.

Vibeke

Banebakken sa...

Nydelig!
...min favritt, eller i alle fall blant dem,
er nok lille persilles gamle skuvseng
- som jeg fant hos en brukthandler.
Den har en utrolig nydelig grønnfarge,
og sjarmerende utforming og patina...
Det var kjærlighet ved første blikk!

FIN søndag til deg : )

Klem
Maria.

Kari sa...

Så nydelige bilder. Jeg har også noen slike arvemøbler som jeg setter stor pris på :)
Ha en herlig søndag. Klem

n i n a s hjem sa...

Så fiiiiiine bilder!
Jeg har et samme bord som jeg nå vurderer å pusse opp. Er litt usikker, for bordet er en antikvitet (over 100 år gammelt) og beholdt i original farge. MEN - så fant jeg et til som allerede var malt. Dersom dette er i OK stand så maler jeg det.

Bli gjerne med på giveaway inne hos meg!!!

Signe sa...

Nydelig bord og fabelaktige ranukler, nesten så man kommer i vårstemning her hos deg på tross av all snøen utenfor :)

Ha en finfin søndag!
Signe

Fabelaktig sa...

Så fint det var! Skikkelig sjarmig :)

Jeg elsker mitt skatoll etter morfar jeg da... Det er pusset opp med nennsom hånd og nå står det som ett smykke i fabelaktighjemmet.

Jeg er så lei for at jeg ikke har fått besøkt deg før nå, døgnet skulle hatt flere timer! Jeg håper du har hatt en finfin start på uken, kjære!

Gode klemmer& fine tanker

Karlotte sa...

Hei kjære Pernille! Nydelig pult/bord- som blir enda vakrere fordi det har en historie. Vi har en del slike møbler med historie i Landhandleriet. Noen er veldig koselig- slik som kjøkkenbenken som sto på kjøkkenet til min kjære bestemor i sin tid, med avsaget for hylle inni for at kjøkkenmaskinen skulle få plass! Der har jeg min like trofaste Kenwood nå. Også har vi ganske mange møbler med en morsom og minnerik historie. Små kupp Even og jeg har gjort i vår tid sammen. Det grønne, gamle skapet som ble kjøpt spontant på en tur i Sverige, kurvstolene jeg truet Even til å rappe fra et falleferdig hus, slakterbenken som nå er stuebordet. Osv osv! Akkurat på dette punktet er jeg vel å betrakte som litt gæærn!
Blir spennende å se hva du tryller fram av innredning i kjellertua- moodboardet var superfint iallefall!! Fin uke til deg, klem klem

Lillekatt sa...

Herlig!! Jeg er nok kanskje mest glad i stuebordene mine - enda de ikke har noe av min historie i seg... Men de er gamle og bærer preg av å ha vært med på mye rart :-)

Herlig helg til deg!